Zarządzanie relacjami z interesariuszami
Maksymalizacja tworzenia wspólnych wartości dla właścicieli/udziałowców i innych zainteresowanych stron i społeczeństwa jako całości.
Każde przedsiębiorstwo, ale również wszelkie instytucje innego typu (np. jednostki administracji publicznej, związki zawodowe, organizacje pozarządowe, czy nawet organizacje nieformalne) posiadają swoich interesariuszy, podlegając ich wpływom bądź też na nich oddziałując. Odpowiednie i odpowiedzialne zarządzanie relacjami z interesariuszami jest niezbędnym narzędziem do pracy menedżera i może przynieść przedsiębiorstwu wymierne korzyści — od minimalizowania ryzyka po pomysły na innowacje produktowe.
W trakcie zajęć, pracując w małych grupach, definiujemy m.in. otoczenie biznesowe dla wybranych spółek notowanych na WIG-20 i dokonujemy analizy wybranych kanałów komunikacji z interesariuszami z określeniem zagrożeń wpływających na zaburzenie ich przepustowości.
Z wykorzystaniem metody symulacyjnej przygotowujemy realizację kampanii reklamowej w Internecie, dokonując pogłębionej analizy współczesnego kanału komunikacji z klientem. W trakcie konwersatorium słuchacze prezentują analizę pozycji badanej firmy na tle konkurencji w wybranych obszarach.
Dodatkowo, w ramach realizacji programu z przedmiotu „Zarządzanie relacjami z interesariuszami”, planowana jest wizyta studyjna w jednej z centralnych instytucji finansowych mających znaczny udział w funkcjonowaniu rynku kapitałowego (Giełda Papierów Wartościowych, Narodowy Bank Polski).
Zajęcia z przedmiotu „Zarządzanie relacjami z interesariuszami” na Wydziale Zarządzania Warszawskiej Wyższej Szkoły Biznesu prowadzi mgr Piotr Stępień.